Jak wybrać system do wysyłki newslettera?

Na rynku znajduje się wiele systemów do wysyłki newslettera – jak wybrać odpowiedni do swoich potrzeb?

Newsletter to przydatne narzędzie dla każdego, kto chce masowo wysyłać komunikaty zainteresowanej grupie odbiorców. Newsletter pomaga poszerzyć listę odbiorców, stałych czytelników, czy też zwiększyć sprzedaż w firmie. Dzięki newsletterowi mamy możliwość skierowania spersonalizowanego komunikatu do wybranej grupy ludzi, w dobrze przemyślanym momencie.

Jak wybrać system do wysyłki newslettera?

Skupię się dziś na najbardziej popularnych i najczęściej polecanych narzędziach do newslettera. W zależności od tego jakie mamy potrzeby, budżet i jak duże jest grono subskrybentów, możemy wybierać spośród rozwiązań płatnych i bezpłatnych.

MailChimp

To bardzo popularny system do wysyłki newslettera. Jego nazwa często pada w odpowiedzi na pytanie o newsletter na facebookowych grupach o różnej tematyce. Wykorzystują go zarówno blogerzy, influencerzy, jak i firmy.

Jego dużą zaletą jest prostota obsługi i intuicyjność. MailChip posiada wbudowany edytor wiadomości, dzięki czemu nie musimy tworzyć treści w HTMLu. Znajdziecie w nim także scenariusze do marketing automation, rozbudowany system autoresponderów oraz ponad 100 szablonów, które możecie edytować lub konfigurować włane. MailChip daje możliwość tworzenia landing pages (stron lądowania wykorzystywanych np. do promocji produktu).

Za pomocą wtyczek w łatwy sposób można zintegrować go z WordPressem lub PrestaShop. Instrukcję integracji z Prestą wkrótce znajdziecie na naszym blogu. Warto wspomnieć także o tym, że MailChimp integruje się z systemem reklamowym na facebooku, co pozwala zaoszczędzić czas i energię podczas wgrywania listy odbiorców do Managera Reklam.

Z narzędzia możecie skorzystać bezpłatnie do 2 tysięcy subskrybentów i 12 tysięcy e-maili wysyłanych miesięcznie.
Jeżeli baza Waszych subskrybentów jest większa niż 2 tysiące lub wysyłacie więcej niż 12 tysięcy maili miesięcznie, skorzystajcie z kalkulatora na stronie mailchimp.com, dzięki któremu wykonacie estymację kosztów newslettera.

Mailerlite

Mailerlite to przyjazny system newsletterowy często polecany początkującym twórcom. Obsługa jest bardzo intuicyjna. Podobnie jak w przypadku MailChip możecie wybierać spośród gotowych szablonów lub zbudować własny za pomocą szybkiej metody drag and drop. Przyznaję, że konfiguracja własnych szablonów jest bardzo prosta i przyjemna – zdecydowanie polecana dla osób, które dopiero zaczynają wdrażać e-mail marketing.

Mailerlite posiada autoresponder, a także konfigurator landing pages i “okien” do zbierania subskrypcji. Narzędzie w prosty sposób synchronizuje się z Google Analytics, a w panelu możecie śledzić ruch z newslettera lub wykonać testy A/B by sprawdzić, jakie treści lepiej sprawdzają się w przypadku Waszych odbiorców.
W łatwy sposób zintegrujecie go z WordPressem.

Najczęściej wymienianą wadą MailerLite jest to, że system nie generuje unikatowego linku do strony lądowania. A taki link jest niezbędny by móc zaimplementować landing page w reklamach na Facebooku.

Do 1 tysiąca subskrybentów i 12 tysięcy maili miesięcznie MailerLite jest bezpłatny. W przypadku większych potrzeb, ceny możecie sprawdzić na stronie platformy.

GetResponse

To najbardziej zaawansowana z wymienionych platforma do wysyłki newslettera. Prócz podstawowej funkcji, dostarcza także narzędzia z zakresu marketing automation, umożliwia tworzenie landing pages i prowadzenie webinarów. Znajdziecie tam także edytor grafik (i stockowe zdjęcia do wykorzystania), formularze zapisu, pop-upy i bardzo ciekawy kreator szablonów. Podobnie jak w przypadku Mailerlite, szablon stworzycie za pomocą metody drag and drop lub wybierzecie jedno z już dostępnych rozwiązań.

GetResponse pozwala także na zaimportowanie własnego szablonu napisanego w HTML. Podobnie jak przy MailerLite, w GetResponse możecie skorzystać z testów A/B, a także połączyć narzędzie z Google Analytics i śledzić ruch z newslettera. Ciekawą opcja jest dostępny w GetResponse SPAM test – za jego pomocą sprawdzicie, czy maile mogą trafić do folderu SPAM u Waszych odbiorców.
Narzędzie to w łatwy sposób połączycie z platformami e-commercowymi czy CRMem, z którego korzystacie.

Ceny w Getresponse są dość wysokie. Podstawowy pakiet to 1000 adresów e-mail w cenie 50 zł. W przypadku większej bazy koszty rosną do ok. 1-2 tysięcy. Zaletą jest jednak polski support i jak głoszą użytkownicy facebookowych grup, sprawnie odpisujący na zgłoszenia.

Freshmail

Ostatni system, o którym chcę wspomnieć to FreshMail. Podobnie jak w przypadku pozostałych platorm, FreshMail udostępnia kreatory szabloków oraz bazę już gotowych rozwiązań do wdrożenia. Z opinii użytkowników wynika jednak, że udostępniony kreator jest mniej intuicyjny niż w przypadku wymienionych już konkurentów.

Za pomocą FreshMaila wykonacie SPAM test, a także testy A/B. Freshamil podobnie jak inne platformy mailingowe pozwala na integrację systemu z popularnymi CMSami.

W Freshmailu płatność rozróżniana jest pod kątem wielkości bazy subskrybentów i liczby maili wysyłanych w miesiącu. Pakiety zaczynają się od 50 zł miesięcznie za bazę 1000 klientów. Szczegółowe ceny znajdziecie na stronie platformy.

System do wysyłki newslettera – na co zwrócić uwagę?

  • Indywidualne potrzeby – osobom, które dopiero zaczynają polecę bezpłatne rozwiązania. W przypadku Mailerlite oraz MailChimp do 2 tysięcy subskrybentów oraz 12 tysięcy maili wysyłanych w miesiącu możecie korzystać z systemu bezpłatnie.
  • Dostępność marketing automation – przy wyborze warto także pomyśleć o tym czy chcecie jednocześnie wykorzystać narzędzia z zakresu marketing automation – jeżeli tak, warto zdecydować się na system, który kompleksowo tę potrzebę zaspokoi.
  • Pop-upy, landing pages i kreatory szablonów – zwróćcie uwagę na dostępność pop-upów, landing pages oraz kreatorów szablonów. Te narzędzia z pewnością ułatwią Wam pracę z e-mail marketingiem.
  • Testy – sprawdźcie także, czy możecie wykonać testy A/B oraz SPAM test w wybranym systemie – dzięki tym rozwiązaniom udoskonalicie wysyłkę i zwiększycie jej konwersję.
  • Integracja z WordPressem, PrestaShop lub innymi CMSami – najpopularniejsze platformy newsletterowe mają stworzone wtyczki do integracji z CMSami ale jeżeli sięgniecie po jakieś niszowe rozwiązanie, sprawdźcie możliwość powiązania go z Waszą stroną.

Korzystacie z newsletterów? Który system najbardziej przypadł Wam do gustu i dlaczego? Dajcie nam znać w komentarzach 🙂

Artykuł odpowiedział na twoje pytanie? Udostępnij go dalej:
Obrazek domyślny
Aneta Rutkowska
Lubi gdy wszystko działa, a najlepiej jeżeli działa szybko. W szczególności strony internetowe. Pomaga użytkownikom WordPressa zrozumieć go lepiej. Gdyby fizycy mieli taką umiejętność wyjaśniania skomplikowanych rzeczy, wszyscy rozumielibyśmy fizykę kwantową. Na co dzień koordynuje różne procesy w najlepszej firmie hostingowej w Polsce – LH.pl.