Dlaczego Twoja strona WWW powinna mieć sekcję karier? Kluczowe powody, dlaczego nie warto polegać tylko na zewnętrznych ATS

Dlaczego Twoja strona WWW powinna mieć sekcję karier?

Strona internetowa to wizytówka Twojego biznesu. Niezależnie od tego, jakiej wielkości biznesem zarządzasz, musisz zadbać o to, aby Twoja strona była atrakcyjna i funkcjonalna! Jednym z elementów, który często jest pomijany, a powinien znaleźć się na stronie WWW, jest sekcja kariery. Dlaczego warto ją mieć i dlaczego nie warto polegać tylko na zewnętrznych systemach do zarządzania rekrutacją (ATS)?

Dlaczego sekcja kariery na stronie WWW to dobry pomysł?

Powodów jest co najmniej kilka, a że uwielbiam porządek, to przedstawię Ci je w formie wygodnych punktów!

1. Pierwsze wrażenie, czyli oczywiście, że oceniamy książki także po okładce

Gdy potencjalny kandydat odwiedza Twoją stronę internetową, pierwsze wrażenie jest kluczowe! Sekcja kariery na stronie głównej pokazuje, że Twoja firma jest otwarta na nowych pracowników i aktywnie szuka talentów do swojego zespołu. Jeżeli Twoja firma dba o rozwój pracowników i dobrą atmosferę pracy, to sekcja kariery będzie idealnym miejscem, aby się tym pochwalić.

To może przyciągnąć uwagę profesjonalistów, którzy chcą dołączyć do Twojego zespołu. W sekcji kariery dobrze pokazać jest pracowników oraz zaprezentować kulturę firmy. Dzięki temu potencjalni kandydaci zobaczą coś więcej, niż tylko oczekiwania i zakres obowiązków podany w ogłoszeniu o pracę. Ponadto, liczne badania pokazują, że sekcja kariery to jedna z najczęściej odwiedzanych podstron. Warto więc o nią zadbać i dać się poznać jako dobry pracodawca.

2. Nie oddawaj kontroli nad Twoją marką jako pracodawcy!

Sekcja kariery na stronie WWW daje Ci kontrolę nad tym, jak Twoja firma jest postrzegana jako pracodawca. Możesz opowiedzieć historię firmy, przedstawić wartości i kulturę organizacyjną. To ważne, ponieważ w dzisiejszym świecie pracownicy coraz częściej wybierają pracodawcę nie tylko ze względu na wynagrodzenie, ale także na podstawie wartości i misji firmy.

Dla pracowników liczy się nie tylko zarobek ale przede wszystkim atmosfera. Obecni kandydaci na rynku pracy są coraz bardziej świadomi, zdają sobie sprawę z tego, że pozytywna atmosfera pełna szacunku i wyrozumiałości to podstawa, żeby być w pełni zadowolonym z pracy. Jeżeli nadal nie jesteś pewny co jest najbardziej istotne dla pracowników z Twojej branży, dobrym sposobem pozyskania tej wiedzy jest analiza wyników badań przeprowadzonych przez specjalistów HR.

3. Powerboost dla rekrutacji

Posiadanie sekcji kariery na stronie WWW pozwala na dotarcie do szerszej grupy kandydatów. ATS-y (Systemy do zarządzania rekrutacją) mogą być ograniczone w zakresie swojego działania, a nie wszyscy potencjalni kandydaci korzystają z tych systemów. Ważne jest, aby dać możliwość aplikacji bezpośrednio na stronie internetowej. Idealnie sprawdzi się tutaj formularz aplikacyjny i przycisk “wyślij cv”.

Pamiętaj, żeby być w stałym kontakcie z potencjalnymi kandydatami – formularz kontaktowy do działu HR będzie idealnym rozwiązaniem. Nie zapomnij także o Call-To-Action – hasłach zachęcających do aplikowania. Może to być coś w stylu: “dołącz do naszego zespołu” czy “czekamy na Ciebie”. Będą one dodatkową zachętą dla osób odwiedzających Twoją stronę.

4. Spersonalizowany proces rekrutacyjny

Sekcja kariery na stronie internetowej umożliwia dostosowanie procesu rekrutacji do własnych potrzeb. Możesz określić konkretne pytania aplikacyjne i wymagane dokumenty, co ułatwia selekcję odpowiednich kandydatów. Jak wiadomo jest to jeden z najtrudniejszych i czasochłonnych etapów rekrutacji. Sekcja kariery na Twojej stronie internetowej pomoże Ci oszczędzić czas i pieniądze, ponadto znacznie zwiększy szanse na dotarcie do tych kandydatów, którzy poczują się w Twojej firmie jak w domu. Brak dopasowania pracownika do organizacji jest ważnym czynnikiem obniżającym nie tylko jego satysfakcję, ale także jego zaangażowanie w pracę. Spersonalizowanie procesu rekrutacji jest tak istotne.

5. Promowanie specyficznych, unikatowych i interesujących ofert pracy

Czasami możesz mieć do zaoferowania unikalne stanowisko pracy. Umieszczenie go na stronie WWW pozwoli na jego wyróżnienie i przyciągnięcie kandydatów, którzy szukają czegoś wyjątkowego.

Dlaczego nie warto polegać TYLKO na zewnętrznych ATS?

Żeby była jasność – nie mówię, że ATS’y są złe. Nie są! Ale oprócz korzystania z tych rozwiązań, warto postawić na budowane przez Ciebie własne źródła pozyskiwania kandydatów.

Brak kontroli nad wyglądem i treścią

Korzystanie tylko z zewnętrznych ATS może ograniczyć Twoją kontrolę nad tym, jak prezentuje się oferta pracy. Może to wpłynąć na to, jak postrzegani są pracodawcy, którzy korzystają z tych systemów.

Brak personalizacji procesu rekrutacji

ATS’y są często bardziej sformalizowane i nie pozwalają na pełną personalizację procesu rekrutacji. Może to sprawić, że kandydaci poczują się traktowani jak numery, a nie jako indywidualne osoby.

Utrata potencjalnych kandydatów

Nie wszyscy potencjalni kandydaci korzystają z ATS’ów. Jeśli Twoja oferta pracy jest dostępna tylko na zewnętrznych platformach rekrutacyjnych, możesz stracić szansę na znalezienie ukrytego talentu, który odwiedza Twoją stronę internetową.

Koszty i złożoność ATS

Mówią, że nie ma darmowych obiadów. Niektóre ATS’y mogą być kosztowne i skomplikowane do wdrożenia. Dla małych i średnich firm może to stanowić dodatkowy obciążenie finansowe i logistyczne. Pamiętaj, że nawet jeżeli początkowo koszt może być znikomy, to nie znaczy, że nie wzrośnie z czasem. A czy wtedy będziesz w stanie zrezygnować? A wyeksportować zebrane dane? Koniecznie sprawdź to przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu korzystania z ATS!

Podsumowanie

Posiadanie sekcji kariery na swojej stronie internetowej to kluczowy element pozyskiwania najlepszych talentów do Twojego biznesu. To narzędzie, które pozwala na kontrolę nad marką pracodawcy, zwiększenie efektywności rekrutacji i dotarcie do szerszej grupy kandydatów. Choć zewnętrzne ATS’y mogą być przydatne, nie warto polegać tylko na nich. Dzięki sekcji kariery na stronie WWW, możesz przyciągnąć najlepszych pracowników i budować silny, zgrany zespół. Nie bój się podglądać innych i szukać inspiracji. Nie bój się pytać i czerpać z doświadczenia specjalistów w dziedzinie wizerunku czy HR. Tworząc sekcję kariery pamiętaj o celach i potrzebach jakie mają kandydaci. Nie czekaj, dodaj sekcję kariery do swojej strony już dziś, a zobaczysz, jakie różnice może to przynieść w procesie rekrutacji!

Artykuł odpowiedział na twoje pytanie? Udostępnij go dalej:
Obrazek domyślny
Marta Domasz

martadomasz.pl

Jestem HR Business Partnerką. Współpracuję bezpośrednio z Zarządami i kadrą menadżerską firm technologicznych i wspieram ich rozwój. Wierzę, że każda organizacja ma przed sobą praktycznie nieograniczony wzrost. Kwestia tego, kiedy da sobie pomóc 😉 Pomagam biznesom uporządkować swoje procesy organizacyjne i kulturę firmy w taki sposób, by progres był tylko kwestią czasu. Lubię o sobie mówić, że jestem osobą, która ogarnia chaos w organizacji. Porządkuję procesy, postrzeganie, ludzi.