Jak wyłączyć opinie w WooCommerce?

Jak wyłączyć opinie o produktach w WooCommerce?

Zastanawiasz się, jak wyłączyć opinie, aby odwiedzający nie mogli zostawiać swoich ocen na temat produktów w Twoim sklepie? Jak wyłączyć opinie w WooCommerce?

Niezależnie od tego, co sprzedajesz w swoim sklepie,  pozytywne opinie o sprzedawanych produktach zdecydowanie zwiększają szanse udanej transakcji. Może się jednak zdarzyć, że z różnych przyczyn będziesz chciał ukryć sekcję opinii. W tym poradniku przedstawiamy rozwiązania, dzięki którym pozbędziesz się opinii ze swojego sklepu zbudowanego na WordPressie z wtyczką WooCommerce.

Jak wyłączyć opinie w WooCommerce w panelu administracyjnym WordPress

Po zalogowaniu się do kokpitu WordPressa opinie można wyłączyć bezpośrednio w ustawieniach WooCommerce. Przejdź do WooCommerce > Ustawienia > Produkty i odznacz opcję Włącz opinie o produktach.

WooCommerce > Ustawienia > Produkty

W celu wyłączenia opinii w WooCommerce dla konkretnych produktów, przejdź do zakładki Produkty > Wszystkie produkty. Znajdź produkt, dla którego chcesz wyłączyć opinię i kliknij w przycisk Szybka edycja. Następnie odznacz opcję Włącz opinie i naciśnij przycisk Aktualizuj.

Produkty > Wszystkie produkty > po najechaniu kursorem na nazwę produktu wyświetli się przycisk „Szybka edycja” pod nazwą produktu.

Jeżeli chcesz wyłączyć opinię dla wielu produktów jednocześnie, zaznacz je, następnie naciśnij przycisk Działania masowe, wybierz opcję Edytuj i naciśnij przycisk Zastosuj. Znajdź sekcję Komentarze wybierz opcję Nie zezwalaj i naciśnij przycisk Aktualizuj.

Zaznacz produkty, które chcesz edytować a następnie w polu działania masowe wybierz z listy opcję 'Edytuj’ i naciśnij 'Zastosuj’.
W polu Komentarze wybierz 'Nie zezwalaj’ i powiedź zmianę klikając 'aktualizuj’ w lewym dolnym rogu.

Jak wyłączyć opinie w WooCommerce w functions.php

Kolejnym sposobem na ukrycie sekcji z opiniami jest dodanie kodu w pliku functions.php.

W kokpicie WordPressa wybierz z menu bocznego odpowiednio Wygląd > Edytor plików motywu. Znajdź motyw, z którego aktualnie korzysta Twój sklep oraz wybierz edycję pliku functions.php.

Po prawej stronie wybierz z listy 'Funkcje motywu(functions.php)’

Uwaga! Jeśli w swoim WordPressie wyłączyłeś edytor plików w celu zwiększenia bezpieczeństwa, edycji tego pliku musisz dokonać logując się bezpośrednio na serwer FTP.

Gdy otworzysz już plik functions.php, dodaj w nim kod znajdujący się poniżej.

add_filter( 'woocommerce_product_tabs', 'im_woo_remove_review_tab', 98 );

function im_woo_remove_review_tab( $tabs ) {
    unset( $tabs['reviews'] );
    return $tabs;
}

Niezależnie od wybranego sposobu modyfikacji pliku functions.php zmiany warto dokonywać korzystając z motywu potomnego. W przeciwnym wypadku aktualizacja motywu nadpisze Twoje zmiany.

Kod najlepiej umiecić na samym dole, tak jak na poniższym przykładzie:

Wprowadzona zmiana zapobiegnie generowaniu sekcji z opiniami we wszystkich produktach.

Po zmianach należy zapisać je, klikając Aktualizuj plik. Jeśli zmiany dokonujesz bezpośrednio na serwerze FTP, to po zachowaniu zmian w pliku functions.php należy go przesłać na serwer i nadpisać nim oryginalny plik.

Podsumowanie

Z jednej strony opinie dostępne w Twoim sklepie mogą wspierać działania marketingowe oraz wpływać na budowanie wiarygodności marki. Gorzej, jeżeli klienci nie są zbyt wylewni lub opinie są nie na temat i tylko negatywnie wpływają na wizerunek sklepu – wówczas opinie mogą dawać efekt przeciwny do zamierzonego.

Przed umożliwieniem oceniania witryny warto upewnić się, że jest ona dopracowana w każdym aspekcie. Upewnij się, że proces składania zamówienie i finalizacji zakupów jest prosty i intuicyjny, nawet dla niedoświadczonego użytkownika internetu. Warto przygotować strategię działania w przypadku otrzymania nieprzychylnej opinii – prawdopodobnie dzięki temu nie podejmiesz pochopnej decyzji.

Artykuł odpowiedział na twoje pytanie? Udostępnij go dalej:
Obrazek domyślny
Marika Zandecka