Jak sprawdzić statystki poczty w DirectAdmin?

DirectAdmin pozwala nie tylko na tworzenie skrzynek pocztowych. Zakładając kilka kont e-mail masz także wgląd do konkretnych statystyk. Możesz zweryfikować zarówno zajętość pojedynczej skrzynki pocztowej, jak również przejrzeć dokładne statystyki. DirectAdmin jest dostępny przede wszystkim dla użytkowników korzystających z naszej usługi Cloud Server, czyli serwera w chmurze. Każdy z użytkowników może skorzystać z Cloud Servera, wystarczy zgłosić się do Lh.pl. Dział sprzedaży dobierze dla Ciebie odpowiednią ofertę, natomiast administratorzy przygotują środowisko w oparciu o odpowiednie wymagania. Poniżej natomiast pokaże Ci, jak sprawdzić statystki poczty w DirectAdmin.

Krok 1 – Logowanie do DirectAdmina

W celu sprawdzenia statystyk poczty dla utworzonych przez Ciebie kont pocztowych w pierwszym kroku musisz zalogować się do panelu zarządzania DirectAdmin. Po zalogowaniu przejdź do zakładki E-mail Manager, a następnie wybierz z listy E-mail Accounts.

Jak sprawdzić statystki poczty w DirectAdmin?

Krok 2 – Jak sprawdzić statystki poczty w DirectAdmin?

Po przejściu do sekcji E-mail Accounts pojawi Ci się lista utworzonych skrzynek pocztowych na Twoim koncie. W tym miejscu możesz zweryfikować pojemność i zużycie dla konkretnej skrzynki pocztowej. Wystarczy, że zerkniesz na pozycję Usage oraz Sent po prawej stronie od nazwy konta e-mail.

Ale jak sprawdzić statystki dla wszystkich kont e-mail?

W tym celu przejdź do sekcji E-mail Usage. Przycisk znajduje się nad listą skrzynek pocztowych.

Statystyki skrzynek e-mail w DIrectAdmin.

Po kliknięciu pojawi Ci się okno zawierające statystki e-mail dla Twoich kont pocztowych.

Teraz możesz przefiltrować otrzymane wyniki. W sekcji Show Usage From możesz wybrać, czy statystki mają zostać wygenerowane z dzisiaj, z całego miesiąca (wyłączając dzisiaj), czy też z całego miesiąca licząc też dzisiaj. W sekcji Direction możesz określić, czy filtrowanie wiadomości ma dotyczyć jedynie przychodzących, czy wychodzących. Po konfiguracji filtrów otrzymasz w tabeli wynik zarówno w postaci liczbowej, jak i procentowej. W tym przypadku żadna ze wskazanych skrzynek pocztowych nie była dotąd używana zatem w statystykach widnieje “0”.

Wiesz już, jak sprawdzić statystki poczty w DirectAdmin. DA jest panelem dość rozbudowanym o wielu możliwościach. Wystarczy jedynie zaprzyjaźnić się z jego obsługą, aby pozyskać wiele przydatnych informacji oraz statystyk.