Jaka domena dla firmy gastronomicznej?

Domena dla branży gastronomicznej

Nie od dziś wiadomo, że wybór odpowiedniej domeny w dużym stopniu wpływa na popularność Twojego biznesu w Internecie. Bardzo często jest to pierwsza styczność potencjalnego klienta z Twoją działalnością. Nazwa strony www jest pewnego rodzaju wizytówką Twojej firmy.

Na rynku istnieje bardzo wiele domen, które można zarejestrować właśnie dla branży gastronomicznej. Szczególnie teraz, w czasach pandemii, działalność w Internecie ma bardzo duże znaczenie i stanowi klucz do sukcesu. Z tego artykułu dowiesz się, jaka domena dla firmy gastronomicznej będzie odpowiednia.

Dlaczego nazwa domeny jest tak istotna?

Odpowiednia nazwa domeny ma duże znaczenie, przede wszystkim w kwestiach brandowych, począwszy od pozycjonowania strony www aż po tworzenie logotypu firmy. Stanowi to pewnego rodzaju wizytówkę Ciebie, a co za tym idzie Twojej firmy.

Odpowiedni branding Twojej firmy pozwoli na przyciąganie nowych użytkowników, a w konsekwencji klientów i sprzedaż preferowanych usług/produktów. Odpowiednia domena powinna być łatwa do zapamiętania i oddająca nazwą rodzaj działalności, jaki prowadzisz. Warto podkreślić, że nazwa domeny ma naprawdę istotny wpływ na pozycjonowanie Twojej strony www. Algorytmy Google traktują ją jako słowa klucze, co w przypadku świetnie dobranych domen wpływa na ich pozycję w wynikach wyszukiwania. Przykładem może być działalność, której celem jest sprzedaż opon samochodowych. Idealną nazwą dla strony www byłoby opony.pl. Wiadomym jest, że domena o takiej nazwie jest już od dawna zajęta. Chodzi bowiem o zwrócenie uwagi na fakt, że nazwa powinna od razu trafiać do użytkownika i charakteryzować zakres prowadzonej działalności.

Domena dla firmy gastronomicznej – na co zwrócić uwagę?

1. Nazwa łatwa do zapamiętania

Domena dla firmy gastronomicznej powinna charakteryzować się prostą nazwą. Długie rozbudowane nazwy nie służą Twoje marce. Zapewne staną się one za trudne dla odwiedzających, a wprowadzenie pełnej nazwy w pasku przeglądarki zwiększy ryzyko pomyłki. Zniechęci to tym samym to przeglądania Twojej oferty i spadku zainteresowania. Warto podkreślić, że błędnie wpisana nazwa domeny może przekierować użytkownika na inną stronę (o ile taka istnieje) i kto inny może pozyskać nowego klienta. Pamiętaj, że idealna nazwa jest zwięzła i prosta.

2. Unikaj myślników i numerów

Podczas tworzenia nazwy domeny warto pominąć wykorzystanie cyfr oraz numerów. Są to elementy, które mogą utrudnić użytkownikowi przejście na Twoją stronę. Jest to kłopotliwe zwłaszcza, kiedy nazwa jest wpisywana z słuchu. W przypadku numeru osoba wpisująca nazwę domeny nie będzie wiedziała, czy liczba ma zostać wpisana słownie, czy też nie.

3. Odpowiednie oddanie zawartości strony

Odpowiednio przemyślana domena powinna przede wszystkim w bardzo prosty sposób odnosić się do oferty, jaką posiadasz na swojej stronie internetowej. Przykładem może być wybór domeny dla kawiarni. Jeśli w jej nazwie znajdzie się słowo caffe, użytkownicy od razu będą wiedzieli z jakiego rodzaju usługami mają do czynienia.

4. Domena łatwa w wymowie

Pamiętaj, że oprócz wyboru domeny, która będzie łatwa do zapisania istotne jest także to, aby była prosta w wymowie. Jest to jeden z podstawowych elementów podczas wyboru jej nazwy. Ma to niezwykle istotne znaczenie np. podczas rozmowy telefonicznej. Po wskazaniu nazwy domeny użytkownik od razu powinien wiedzieć, jak ma ją zapisać bez konieczności literowania. Pozwoli to także na bezbłędne przekazanie nazwy Twojej strony www między innymi użytkownikami, bez ryzyka że wkradnie się gdzie literówka lub błąd.

5. Odpowiednie rozszerzenie domeny

Wykorzystanie odpowiedniego rozszerzenia domeny budzi duże zaufanie wśród użytkowników. Dotychczas najpopularniejszym rozszerzeniem na terenie Polski było rozszerzenie .pl, a dla stron o zasięgu globalnym .com. W ostatnim czasie obserwuje się jednak bardzo duże zainteresowanie domenami nTLD (np. .bar) o tym czym są domeny nTLD i jak je wykorzystać dla firmy gastronomicznej dowiesz się w dalszej części artykułu.

6. Słowa klucze w adresie strony

Jeśli masz pomysł, jak w oryginalny, a zarazem prosty sposób wykorzystać słowa klucze w nazwie Twojej domeny to nie zwlekaj z podjęciem tej decyzji. Nie stanowi to jednak jednego z głównych warunków pozycjonowania Twojej strony www. Pamiętaj jednak aby, nazwa miała pozytywne znaczenie i kojarzyła się od razu z zakresem usług jakie oferujesz.

Czym są domeny nTLD? Czyli domena dla firmy gastronomicznej

Ostatnie wydarzenia w Polsce, jak również na całym świecie przyczyniły się do wzrostu ilości firm, które zdecydowały się na podjęcie swojej działalności w Internecie. Ostatnio zwracaliśmy także uwagę na ten fakt w artykule poświęconym zasadom skutecznej reklamy małej firmy w internecie.

Co za tym idzie, z każdym dniem drastycznie wzrasta ilość zarejestrowanych domen. Stanowi to problem dla nowych użytkowników, którzy mają kłopot z wymyśleniem odpowiedniej nazwy domeny dla swojej działalności. Odpowiedzią na ten problem jest zwiększone zainteresowanie domenami nTLD (z ang. new Top Level Domains). Są to domeny o charakterze globalnym, nie powiązane z żadnym krajem. Ich cechą charakterystyczną jest wykorzystanie końcówki domeny w odniesieniu do rodzaju prowadzonej działalności.

Jednym z podstawowych atutów jest fakt, że taka nazwa domeny potrafi doskonale określić charakter Twojej firmy oraz doprecyzować użytkownikowi rodzaj działalności. Wykorzystanie np. domeny .pl jednoznacznie wskazuje na kraj pochodzenia, w przypadku domeny nTLD już nie – ma ona charakter globalny.

Zapewne już wiesz, że im krótsza nazwa domeny tym lepiej. W przypadku domeny .pl znalezienie krótkiej, zwięzłej, łatwej do zapamiętania, a zarazem wyjątkowej nazwy domeny jest naprawdę bardzo trudnym zadaniem. W przypadku domen nTLD poziom trudności jest znacznie niższy.

Jaka domena dla firmy gastronomicznej? Domeny nTLD

Współcześnie dostępnych jest bardzo dużo rozszerzeń domenowych, którym warto poświęcić więcej uwagi poszukując domeny dla branży gastronomicznej. Poniżej przedstawię Ci kilka najpopularniejszych:

  • .bar

Domena ta ma charakter bardzo uniwersalny. Doskonale sprawdzi się dla osób, które prowadzą wszelkiego rodzaju bary szybkiej obsługi, czy też lokalne z własnym menu. Może także zwrócić uwagę właścicieli klubów, czy też pubów.

  • .coffe oraz .caffe

Jest to rozszerzenie domenowe przeznaczone przede wszystkim dla kawiarni. Mogą to być wszelkiego rodzaju sklepy zajmujące się sprzedażą, czy też serwowaniem kawy. Z domeny tej mogą również skorzystać palarnie kawy.

  • .pizza

Domena ta będzie się cieszyć dużą popularnością zwłaszcza wśród osób prowadzących lokale gastronomiczne, które specjalizują się w serwowaniu pizzy.

  • .catering

To rozszerzenie jest skierowane przede wszystkim dla właścicieli firm kateringowych. Pozwoli na doskonałe wyróżnienie wśród konkurencji. W ostatnim czasie bardzo mocno na popularności zyskują rożnego rodzaju diety pudełkowe – jest to doskonałe rozwiązanie dla tego typu działalności.

Lista domen nTLD jest naprawdę długa. Wszystko zależy od tego, w jakim kierunku rozwijana jest Twoja firma gastronomiczna. Pamiętaj, że z każdym dniem wzrasta liczba rejestrowanych domen przez co wykupienie domeny nTLD może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Podsumowanie

Jeśli planujesz zarejestrować domenę dla firmy gastronomicznej upewnij się, że spełnia ona warunki wskazane w tym artykule. Pamiętaj, aby nazwa nie zbyła zbyt długa, łatwa do zapamiętania i zapisania. Istotne jest również, aby identyfikowała się z rodzajem działalności jaki prowadzisz. Mam nadzieje, że artykuł ten choć trochę ułatwi Ci znalezienie odpowiedzi na pytanie jaka jest idealna domena dla firmy gastronomicznej.

Artykuł odpowiedział na twoje pytanie? Udostępnij go dalej:
Obrazek domyślny
Karolina Wierzbińska
Zwolenniczka innowacyjnego podejścia do biznesu w sieci. Od kliku lat głównym zamiłowaniem jest SEO i Content Marketing. Nieustannie śledzi wszelkie nowinki technologiczne. Na co dzień entuzjastka zdrowego trybu życia i zwierząt.