5 pomysłów jak promować i rozwijać firmy z sektora MŚP

5 pomysłów na rozwój firmy

Jeśli jesteś właścicielem jednoosobowej działalności gospodarczej lub niewielkiego przedsiębiorstwa to zapewne nie raz zastanawiałeś się jakie działania podjąć, aby zminimalizować koszty a maksymalizować zyski. W przypadku małych firm czasami znaczenie ma każda wydana złotówka. Jednym z elementów, które przynoszą pozytywne efekty oraz zapewniają regularne wpływy jest reklama internetowa. Współcześnie stanowi ona element, z którego nie należy rezygnować, jeśli chcesz aby Twoja firma przyniosła duże zyski. Marketing dla małej firmy nie musi być skomplikowany – wystarczy podjąć kilka działań, które przyczynią się do wzrostu rozpoznawalności Twojej marki. W tym artykule przedstawię Ci 5 pomysłów jak promować i rozwijać firmy z sektora MŚP.

Marketing dla MŚP – pierwsze kroki

Większość osób, które decydują się na założenie firmy w początkowym okresie nie posiadają zbyt dużych środków pieniężnych, które mogą przeznaczyć na promocje i reklamę swojej marki. Warto zatem przeprowadzić dokładną analizę profilu prowadzonej działalności, grupy docelowej, kanałów komunikacji, lokalizacji itp. Dzięki temu działania będzie można skupić na tych obszarach, które są najważniejsze i będą generować najlepsze efekty. Przykładowo, prowadząc sklep internetowy, w którym sprzedajesz różnego rodzaju gry dla młodzieży będziesz się promować głównie w Internecie, np. za pomocą mediów społecznościowych i reklam sponsorowanych. Najmniej efektywne będzie promowanie firmy w gazetach, czy też papierowych ulotkach, gdyż współczesna młodzież korzysta głównie z internetowych kanałów komunikacji.

tpay szybkie płatności
Rozmowy o SEO #5 – Jak zaplanować i realizować SEO na rynkach zagranicznych

Poniżej przedstawię Ci 5 pomysłów jak promować i rozwijać firmy z sektora MŚP

Wybór domeny

Jeśli nie posiadasz jeszcze swojej strony internetowej, to pierwszym krokiem powinno być wybranie odpowiedniej domeny. Domena to nic innego, jak adres strony internetowej. Wybór domeny zależny jest m.in. od tego, gdzie znajduje się Twoja grupa docelowa, jakiego rodzaju jest to działalność itp. Do najpopularniejszych rozszerzeń domenowych należą .eu .pl, i .com.

Pamiętaj, aby nazwa nie była zbyt długa, odzwierciedlała to co użytkownik zobaczy po przejściu na stronę internetową, była łatwa do zapamiętania oraz napisania. Z pomocą wyszukiwarki domen możesz sprawdzić, czy wybrana domena jest wolna i możesz ja zarejestrować, czy też została już wykupiona przez innego użytkownika. Jeśli interesująca Cię domena została już zarejestrowana to otrzymasz w wynikach wyszukiwana inne rozszerzenia tej domeny, które możesz wykupić.

Zakup domeny LH.pl

Jak widzisz, domena o rozszerzeniu .pl jest niedostępna (została już zarejestrowana przez innego użytkownika), ale możesz wykupić domenę o rozszerzeniu .eu. Koszt rejestracji w pierwszym roku to 5 zł netto. Wystarczy dodać domenę do koszyka i opłacić zamówienie, aby stać się jej właścicielem.

Sprawdź: Wybór domeny pod SEO — co musisz sprawdzić?

Wybór hostingu

Jeśli posiadasz już swoją domenę to kolejnym krokiem jest wybór odpowiedniego hostingu. Podczas wyboru firmy hostingowej zwróć uwagę na kilka zasadniczych kwestii. Przede wszystkim zwróć uwagę na:

  • opinie – sprawdź, jakie doświadczenie mają inni użytkownicy, którzy korzystają z oferty wybranej firmy. Weryfikacja opinii jest współcześnie jednym z podstawowych elementów, na które warto zwrócić uwagę
  • backup – jako początkująca osoba zapewne nie raz zdarzy Ci się wprowadzić jakąś modyfikację, która może spowodować błąd na stronie. Zweryfikuj, czy firma hostingowa wykonuje i pozwala na bezpłatne przywrócenie kopii zapasowych
  • pomocny support – jest to jedna z podstawowych rzeczy, które trzeba wziąć pod uwagę. Warto czasami skonsultować swój problem z działem technicznym, który posiada większą wiedzę oraz doświadczenie w tym temacie. Niestety nie każda firma ma go w swojej ofercie
  • kanały komunikacji – przed wykupieniem usług zweryfikuj, jakie kanały komunikacji oferuje wybrana przez Ciebie firma, jak również czy posiadają infolinię alarmową w przypadku nagłej awarii
  • umowa RODO – zwróć uwagę, czy wybrany przez Ciebie hostingodawca umożliwia wygenerowanie umowy o powierzeniu danych osobowych. Najlepiej, jeżeli umowę powierzenia danych osobowych wygenerujesz online, bez konieczności wychodzenia z domu
  • autoinstalator – nie mając dużego doświadczenia w tworzeniu i prowadzeniu stron internetowych warto wybrać firmę hostingową, która w swojej ofercie posiada hosting wordpress. WordPress to nic innego jak darmowy CMS, który możesz zainstalować za pomocą autoinstalatora dostępnego w panelu klienta w kilka chwil. Po instalacji otrzymasz na maila dane logowania do strony.

Google Moja Firma

Kiedy posiadasz już stronę internetową, to w kolejnym kroku warto założyć wizytówkę Google Moja Firma. Jest o bezpłatna usługa Google, która pozwala na promocje Twojej firmy lokalnie bez wychodzenia z domu. Będzie wyświetlany w wynikach wyszukiwania potencjalnych klientów. Możesz tam zmieścić informacje o: adresie, godzinach otwarcia, numerze telefonu, URL do Twojej strony, czy też zamieścić zdjęcia siedziby Twojej firmy. Im bardziej wiarygodne informacje zamieścisz, tym zdobędziesz większe zaufanie użytkowników.

Google Moja Firma - wizytówka LH.pl

Możesz tam umieścić także informacje o aktualnych promocjach, czy też zniżkach. Pomoże Ci to przyciągnąć osoby, które potencjalnie są zainteresowane skorzystaniem z usług Twojej firmy.

Media społecznościowe

Nie da się ukryć, że media społecznościowe stanowią bardzo dużą rolę w promocji Twojej firmy. Według raportu Internet i Social Media w Polsce 2022 „obecnie social media są używane przez 27 milionów Polaków, a w ciągu roku portalom społecznościowym przybyło 1,3 mln użytkowników.” Jeśli chodzi o statystki światowe to „w styczniu 2022 roku zanotowano 4,62 miliarda użytkowników mediów społecznościowych. Oznacza to, że dziś z social mediów korzysta 58,4% całkowitej populacji świata i prawie 94% wszystkich osób korzystających z internetu.”. Media społecznościowe są zatem, czymś co naprawdę może podbić promocję Twojej firmy. Do najpopularniejszych należą: Facebook, Instagram,TikTok, LinkedIn. Każdy z tych kanałów charakteryzuje się trochę inną formą promocji. Bardzo istotną kwestią podczas promocji MŚP jest duża kreatywność oraz pomysłowość, która pozwoli na wybicie się wśród konkurencji.

Promocja w Google Ads

Jeśli posiadasz niewielki budżet na promocje Twojej firmy to warto przyjrzeć się ofercie Google Ads. Częśc środków warto przeznaczyć na reklamy Google Ads, jak również promocję w Google Maps. W celu osiągnięcia zadowalających efektów warto, aby przed wykupieniem jakichkolwiek reklam przygotować odpowiedni plan optymalizacji reklamy. Warto podkreślić, że za każde kliknięcie w link pobierana jest oplata. Im lepiej dopasowany będzie tekst reklamy, tym będzie większa szansa na konwersję.

Podczas promocji MŚP w Google Ads pamiętaj, aby zwracać uwagę na długoogonowe słowa klucze. Jeśli po weryfikacji zobaczysz, że konkurencja w Twojej branży jest zbyt duża, to wybierz trochę mniej konkurencyjne kluczowe słowa. Co istotne, pamiętaj aby nie aktywować kampanii w najgorętszym okresie sezonu, gdyż spowoduje to że Twoje stawi CPC będą dużo wyższe.

Sprawdź: Jak zainstalować Google Tag Manager w WordPressie?

Podsumowanie

Znając 5 pomysłów jak promować i rozwijać firmy z sektora MŚP możesz zacząć działać w świecie biznesu. Pamiętaj jednak o nieustannym budowaniu pozytywnego wizerunku Twojej marki zarówno na rynku polskim, jak i europejskim. Przyjęte strategie nie będą skuteczne jeśli nie przygotujesz dokładnego planu działania oraz precyzyjnych planów marketingowych. Zwróć uwagę, aby na Twojej stronie były publikowane regularne i wartościowe treści. Warto, aby użytkownicy mogli w internecie odszukać jedynie pozytywne opinie o Twojej firmie.

Zapoznaj się także z:

Darmowy kurs WooCommerce
Artykuł odpowiedział na twoje pytanie? Udostępnij go dalej:
Obrazek domyślny
Karolina Wierzbińska
Zwolenniczka innowacyjnego podejścia do biznesu w sieci. Od kliku lat głównym zamiłowaniem jest SEO i Content Marketing. Nieustannie śledzi wszelkie nowinki technologiczne. Na co dzień entuzjastka zdrowego trybu życia i zwierząt.