LH.pl · Dział pomocy
W celu przeniesienia praw domeny na innego użytkownika, oferujemy dwa sposoby złożenia wniosku: elektronicznie przez panel klienta lub tradycyjnie, poprzez pobranie i wypełnienie wzoru wniosku oraz przesłanie go na adres e-mail formalnosci@lh.pl.
We wniosku poprosimy Cię o podanie identyfikatora konta, do którego mają zostać przeniesione domeny. Jeżeli to konto jeszcze nie istnieje, załóż je tutaj: https://www.lh.pl/panel/register.
WAŻNE! Zmiana danych w panelu klienta: https://www.lh.pl/panel/login, w zakładce Ustawienia > Dane abonenta nie powoduje automatycznej zmiany danych właściciela w rejestrze domenowym. Aby wprowadzić zmiany w rejestrze domenowym, musisz wypełnić wniosek cesji.
Składanie wniosku elektronicznie przez panel klienta
Zachęcamy do korzystania z elektronicznego wnioskowania przez panel klienta, co jest szybkim i wygodnym sposobem na przeprowadzenie cesji domeny.
- Zaloguj się do swojego konta w panelu klienta LH.pl, gdzie znajduje się domena objęta cesją.
- Przejdź do sekcji Wnioski i wybierz opcję Utwórz > Cesja domeny. Z listy dostępnych domen wybierz tę, którą chcesz przenieść. Jeśli domeny nie ma na liście, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta lub złóż tradycyjny wniosek na maila.

- Przejdź proces weryfikacji, który obejmuje potwierdzenie przez e-mail i SMS.
- Po potwierdzeniu tożsamości, zostaniesz poproszony/-a o wskazanie nowego abonenta domeny. Nowy właściciel musi posiadać konto w LH.pl. Podaj jego login oraz adres e-mail. Jeśli nowy właściciel serwera nie ma jeszcze konto, musi zarejestrować nowe konto.
- System wygeneruje gotowy do podpisania wniosek.
Wniosek musi najpierw zostać podpisany i wgrany przez stronę zrzekającą, a następnie przez stronę przejmującą domenę. W niektórych przypadkach może pojawić się konieczność dołączenia dodatkowych dokumentów. Zobacz, jak prawidłowo podpisać wniosek i jakie dokumenty dodatkowe załączyć (zachęcamy do podpisu profilem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym).
Po weryfikacji przez pracownika LH.pl, wniosek zostanie zaakceptowany. Otrzymasz informację zwrotną po rozpatrzeniu wniosku.
Akceptacja wniosku spowoduje aktualizację danych w rejestrze domenowym i przeniesienie domeny na konto nowego właściciela.
Składanie wniosku tradycyjnego przez wysyłkę na e-mail
Jeżeli nie chcesz wykonywać cesji przez panel klienta lub chcesz wykonać cesję dla więcej niż jednej domeny, wystarczy, że wypełnisz jeden wniosek tradycyjny i wskażesz w nim wszystkie domeny.
Kliknij i pobierz wniosek cesji domeny. |
Wypełniony i podpisany (zobacz, jak prawidłowo podpisać wniosek i jakie dokumenty załączyć, aby przyspieszyć procedurę) dokument prześlij do nas mailowo na adres: formalnosci@lh.pl
Dołącz do niego kopię odpowiednich dokumentów potwierdzających tożsamość strony zrzekającej się domeny. Poprawnie wypełniony wniosek oraz dołączone do niego dokumenty usprawnią przeprowadzenie cesji. O zakończeniu cesji poinformujemy Cię mailowo.
Ze względu na procedurę weryfikacji danych abonenta, czas realizacji dyspozycji może wynieść do 7 dni roboczych.
Jak prawidłowo podpisać wniosek?
Niezależnie od tego, czy podpisujesz wniosek elektroniczny, czy tradycyjny, zachęcamy do złożenia podpisu za pomocą profilu zaufanego lub podpisu kwalifikowanego. Pozwoli to zmniejszyć liczbę wymaganych załączników.
Zobacz, jak podpisać dokument PDF za pomocą profilu zaufanego.
Jakie dokumenty załączyć w przypadku podpisu odręcznego?
Jeśli wybierzesz odręczny podpis, pamiętaj, aby do wniosku dołączyć:
- W przypadku osób fizycznych:
- skan dowodu tożsamości właściciela usługi, zasłaniając dane wrażliwe tak, aby widoczne były tylko imię, nazwisko oraz data ważności dokumentu.
- W przypadku firm i innych organizacji:
- skan dowodu tożsamości osoby reprezentującej firmę/organizację z zasłoniętymi danymi wrażliwymi.
Uwaga! Jeśli podmiot nie jest zarejestrowany w CEIDG/KRS, konieczne jest załączenie dokumentu potwierdzającego uprawnienia do reprezentacji, niezależnie od metody podpisu.