Jak przywrócić usuniętą wiadomość e-mail?

Jeśli trafiłeś na ten poradnik to zapewne przydarzyła Ci się jedna z tych sytuacji, w których przez przypadek podczas porządków na skrzynce usunąłeś ważnego maila. Czasami przez nieuwagę, a czasami w wyniku pośpiechu każdemu zdarza się usunąć wiadomości, czy też pliki. Co w takiej sytuacji zrobić?

Jeśli wiadomość, którą chcesz odzyskać wylądowała w koszu to sytuacja jest prosta – wystarczy przejść do zakładki Kosz i przywrócić wiadomość.

Natomiast jak przywrócić usuniętą wiadomość e-mail, którą skasowałeś z kosza?

Jeśli posiadasz skrzynkę pocztową obsługiwaną na serwerach LH.pl to mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Codziennie w nocy między 24:00 a 08:00 wykonujemy kopie zapasowe, które przechowujemy przez 14 dni. Możemy dla Ciebie przywrócić wiadomości, które zostały usunięte z kosza.

Przywrócenie wiadomości e-mail z kopii zapasowej

Jeśli zatem masz skrzynkę pocztową na naszych serwerach w LH.pl i trwale usunąłeś wiadomości, to:

  • z autoryzowanego adresu email prześlij do nas na info@lh.pl dyspozycję przywrócenia kopii zapasowej (autoryzowany adres e-mail to ten, który znajduje się w panelu klienta w zakładce „Abonent„)
  • w zgłoszeniu koniecznie podaj pełny adres skrzynki pocztowej, której dotyczy problem
  • nie zapomnij wskazać daty, z której ma zostać przywrócona kopia zapasowa skrzynki pocztowej.

Przywrócenie kopii zapasowe jest bezpłatne.

WAŻNE! Administratorzy będą w stanie przywrócić kopię zapasową skrzynki tylko wtedy, gdy jest ona obsługiwana w LH.pl za pomocą webmaila (poczta.lh.pl) lub za pomocą klienta poczty (np. Outlook) skonfigurowanym po protokole IMAP.

W przypadku konfiguracji skrzynki pocztowej po POP3 (bez zachowania kopii wiadomości na serwerze), nie ma możliwości przywrócenia backupu. Taka konfiguracja sprawia, że wiadomości zostają pobrane z naszego serwera pocztowego na Twoje urządzenie, zatem nie pozostają przechowywane na naszym serwerze i nie są backupowane.

Jak sprawdzić, czy moja skrzynka pocztowa jest obsługiwana w LH.pl?

To, gdzie obsługiwana jest Twoja skrzynka pocztowa możesz zweryfikować w bardzo prosty sposób. Jeśli skrzynka pocztowa jest obsługiwana w LH.pl, to kieruje na nasze serwery rekordem MX. Rekord MX, jest to rekord który odpowiada za działanie poczty. Możesz go sprawdzić dla swojej domeny na kilka sposobów.

Odpytaj domenę w konsoli (dla systemu operacyjnego Linux)

Jest to Terminal. Wystarczy, że wpiszesz polecenie:

host -t mx moja domena.pl

dla przykładu odpytam domenę lh.pl:

host -t mx lh.pl
lh.pl mail is handled by 10 mail2.lh.pl.
lh.pl mail is handled by 5 mail.lh.pl.


Jak widzisz, rekord MX kieruje na serwery LH.pl.

Skorzystaj z internetowego narzędzia np. DNS Checker

Po wejściu na stronę DNS Checker wpisz w okno wyszukiwarki nazwę domeny, a następnie wybierz rekord jaki chcesz zweryfikować. Kliknij przycisk Search, aby potwierdzić.

Jak sparawdzić rekord MX w DNS checker?

Jak widzisz, wynik jest taki sam jak w konsoli. Domena kieruje rekordem MX na serwery LH.pl.

Sprawdź także, jak przywrócić stronę z backupu