Jaki wybrać hosting pod pocztę e-mail?

Hosting pod pocztę e-mail

Nic nie wzbudza tak dużego zaufania klientów, jak sprawna i szybka strona internetowa. Istotne znaczenie ma także możliwość utworzenia profesjonalnego adresu e-mail z własną domeną internetową. Jeśli zastanawiasz się nad założeniem firmowej strony internetowej oraz skrzynki pocztowej to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.

Analizując oferty hostingowe, wielu operatorów na pierwszy rzut oka pozornie różni się między sobą tylko ceną. Niestety, nic bardziej mylnego. Jeśli dokładniej przyjrzysz się specyfikacji każdej z nich, to zwrócisz uwagę, że istnieją istotne różnice w oferowanych pakietach. Jak zatem wybrać najlepszą ofertę? Na co zwrócić uwagę? Jaki wybrać hosting pod pocztę e-mail? Na te i inne pytania odpowiem Ci w tym artykule.

Sprawdź ofertę wydajnego hostingu w 4 pakietach, dopasowany do potrzeb najbardziej wymagających użytkowników

Jaki wybrać hosting pod pocztę e-mail? Sprawdź ofertę wydajnego hostingu w 4 pakietach - LH.pl

Na co zwrócić uwagę podczas wyboru hostingu pod pocztę e-mail?

Przeglądając oferty różnych operatorów, możesz natrafić na pakiety hostingowe w różnych cenach. Mimo iż cena stanowi bardzo ważny czynnik podczas dokonywania zakupu, to nie powinien on być tym determinującym. Przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji zakupowej zwróć uwagę na kilka istotnych czynników. Pamiętaj, że zakup hostingu u odpowiedniego operatora bardzo szybko odpłaci Ci się wieloma zadowolonymi klientami. Chętniej bowiem skorzystają z Twojej oferty, a co więcej polecą ją innym użytkownikom. Nic tak nie zniechęca do zakupu, jak błędy na stronie internetowej oraz brak możliwości wysłania maila z zapytaniem ofertowym, czy też zamówieniem.

Najważniejsze aspekty, na które warto zwrócić uwagę podczas wyboru hostingu pod pocztę e-mail:

  • Ilość skrzynek — zwróć uwagę, czy operator w swojej ofercie wyraźnie doprecyzował jaką ilość skrzynek pocztowych możesz utworzyć na swoim pakiecie hostingowym. Prowadząc firmę online, nigdy nie wiesz jaka ilość skrzynek będzie Ci potrzebna. Jeśli zatrudniasz nowych pracowników, to zapewne dla nich również będą tworzone konta pocztowe.
  • Konto e-mail we własnej domenie — warto upewnić się, że po zakupie hostingu oraz domeny będziesz mieć możliwość utworzenia skrzynki pocztowej w nazwie własnej domeny np. biuro@mojadomena.pl. Zwiększy to Twoją wiarygodność wśród użytkowników.
  • Zabezpieczenia SPF, DKIM, DMARC — jest to bardzo ważny punkt, na który należy zwrócić uwagę. Odpowiednie zabezpieczenie Twojej domeny jest kluczowym elementem. Wykorzystanie tych mechanizmów zwiększy wiarygodność i dostarczalność Twojej poczty e-mail.
  • Backup — zdarzają się sytuacje, w których niechcący usuniesz ważną korespondencję mailową z klientem w sprawie zamówienia. Warto zatem upewnić się, że Twój przyszły hostingodawca wykonuje automatyczne kopie zapasowe skrzynek pocztowych i masz możliwość przywrócenia usuniętej wiadomości — najlepiej bezpłatnie.
  • Wsparcie techniczne — jako że dopiero zaczynasz swoją przygodę z prowadzeniem biznesu online, to warto mieć pomocny support. Nie wszystkie funkcje muszą być dla Ciebie od razu zrozumiałe. Warto zatem skorzystać z usług operatora, który pomoże Ci np. w ustawieniu przekierowania na skrzynce e-mail, czy też skonfigurowania jej w zewnętrznym kliencie poczty.
  • Filtr antyspamowy — spam jest nieuchronną częścią korzystania ze skrzynki pocztowej. Można go jednak ograniczyć za pomocą odpowiedniej konfiguracji filtrów antyspamowych. Warto zatem zwrócić uwagę, czy Twój przyszły operator oferuje taką możliwość. Istotne jest jednak, aby wiedzieć, czym jest spam i jak go skutecznie ograniczyć?
  • Webmail — zwróć także uwagę, gdzie będziesz obsługiwał swoje skrzynki pocztowe. Czy operator, którego przeglądasz ofertę, oferuje webmail, który pozwoli Ci na obsługę skrzynek pocztowych?
  • Cena — pamiętaj, aby cena szła w parze z pakietem i jakością usług, jakie oferuje hostingodawca. Nie kieruj się tylko i wyłącznie niską ceną, gdyż może to się odbić na jakości świadczonych usług.
  • Lokalizacja serwerów — zwróć uwagę, czy w regulaminie lub też bezpośrednio w ofercie została wskazana lokalizacja serwerów. Ma to ogromne znaczenie pod kątem bezpieczeństwa usługi. Najlepiej, aby były one umiejscowione na terenie Polski w dwóch odrębnych lokalizacjach.
  • Hosting zgodny z RODO — jesli decydujesz się na prowadzenie firmy to tematyka RODO i ochrony danych osobowych będzie czymś, z czym będziesz mieć do czynienia na co dzień. Zwróć zatem uwagę, czy hostingodawca oferuje hosting zgodny z RODO i czy masz możliwość zawarcia umowy o powierzeniu danych osobowych.
  • Protokoły poczty: SMTP, POP3, IMAP — są to protokoły, które zapewniają prawidłowe działanie skrzynki pocztowej. Będą one konieczne w celu konfiguracji Twojej usługi. Jeśli zdecydujesz się na obsługę poczty e-mail w zewnętrznym kliencie poczty np. Outlook’u to ich znajomość będzie niezbędna w celu prawidłowej konfiguracji.
  • Bezpłatna migracja — zwróć uwagę czy operator oferuje bezpłatną migrację usług. Jeśli posiadasz już usługi u innego hostingodawcy, z którego nie jesteś zadowolony, a chcesz dokonać migracji, to takie rozwiązanie będzie dla Ciebie ogromnym ułatwieniem. Bezpłatna migracja zaoszczędzi Twój czas, jak również unikniesz ewentualnych problemów podczas wykonywania samodzielnych operacji.

Jak widzisz cena nie jest jedynym czynnikiem, na który warto zwrócić uwagę podczas wyboru hostingu pod pocztę. Warto zwrócić uwagę na kilka dodatkowych aspektów. Planując zakup chciałbyś korzystać z usług hostingodawcy jak najdlużej i nie denerwować się brakiem kontaktu w sytuacji nagłej awarii.

Podsumowanie

Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże odpowiedzieć Ci na pytanie jaki wybrać hosting pod pocztę e-mail. Warto poświęcić troche więcej czasu, aby dokładnie przeanalizować oferty hostingodawców. Pamiętaj, żeby wybrać ofertę, w której jakość idzie w parze z ceną. Jesli decydujesz się na prowadzenie biznesu online, to nie możesz pozwolić sobie na słabą infrastrukturę oraz bark supportu. Każda godzina, w której nie masz dostępu do firmowej poczty e-mail, jak również strony internetowej może skutować dużymi stratami finansowymi. Warto zatem dokonać przemyślanego i świadomego wyboru.

Przeczytaj także:

Artykuł odpowiedział na twoje pytanie? Udostępnij go dalej:
Obrazek domyślny
Karolina Wierzbińska
Zwolenniczka innowacyjnego podejścia do biznesu w sieci. Od kliku lat głównym zamiłowaniem jest SEO i Content Marketing. Nieustannie śledzi wszelkie nowinki technologiczne. Na co dzień entuzjastka zdrowego trybu życia i zwierząt.
Raport rynku WordPress