Kiedy hosting współdzielony już nie wystarczy?

Kiedy coś więcej niż hosting współdzielony?

Rozpoczynając swoją przygodę z tworzeniem stron internetowych, czy też chociażby postawieniem swojej strony firmowej, każdy zaczyna od wykupienia hostingu współdzielonego np. Hostingu WordPress. Jest to idealne rozwiązanie na początku swojej przygody. Jeśli jednak Twoja marka rozwija się bardzo prężnie, a sklep regularnie powiększa się o nowe produkty oraz coraz większe grono klientów to nadejdzie ten dzień, że hosting współdzielony może już nie wystarczyć. W tym artykule dowiesz się, jakie są zalety oraz wady hostingu, oraz co zrobić, kiedy hosting współdzielony już nie wystarczy. 

Zalety i wady hostingu współdzielonego

O tym, co to jest hosting, pisaliśmy w osobnym artykule.  Dla przypomnienia jednak hosting to usługa, która polega na przydzieleniu, a następnie udostępnieniu konkretnego miejsca na serwerze. Z jednego serwera korzysta wielu użytkowników, a każdy z nich posiada odrębnie wydzieloną przestrzeń o konkretnych parametrach.  

Posiadając hosting współdzielony, otrzymujesz dostęp do serwera o określonej pojemności (przestrzeni dyskowej) oraz konfiguracji.  Przestrzeń hostingu możesz wykorzystać do:  

  • wgrania plików strony (serwer FTP) 
  • umieszczenia danych strony (baza MySQL, z którą łączy się strona) 
  • stworzenia kont pocztowych w Twojej domenie

Zalety hostingu współdzielonego 

1. Atrakcyjna cena jako że hosting współdzielony jest jednym z najpopularniejszych rozwiązań, a jak sama nazwa wskazuje miejsce na serwerze jest współdzielone z innymi użytkownikami to ceny takiej usługi są stosunkowo niskie. Posiadając stronę firmową nie musisz kupować własnego serwera, wystarczy skorzystać z oferty jednego z hostingodawców. 

2. Dostosowany do potrzeb – mimo, iż hosting współdzielony zasadniczo nie posiada skalowalności, to dobór odpowiedniego pakietu może zaspokoić potrzeby niejednego właściciela strony www. Warto zwrócić uwagę m.in na darmowe backupy, dostęp do SSH, najnowszą wersję PHP, autoinstalator WordPress, czy też możliwość tworzenia skrzynek pocztowych.

3. Prosty w obsłudze – wszelkie aktualizacje związane z bezpieczeństwem usługi, należą do obowiązków administratorów firmy hostingowej, Ty natomiast za pomocą jednego z klientów FTP np. FileZilla możesz połączyć się z serwerem i wygodnie pracować na plikach.  

4. Prosty panel zarządzania – wiele operacji np. dodanie domeny do serwera, czy też stworzenie bazy danych odbywa się za pomocą panelu klienta.

5. Konta e-mail – wielu hostingodawców umożliwia stworzenie firmowych kont pocztowych z poziomu panelu zarządzania. Ich obsługa może odbywać się za pomocą webmaila lub zewnetrznego klienta poczty np. Outlooka.

Wady hostingu współdzielonego 

1. Wspólne IP z innymi użytkownikami – jako, że korzystając z hostingu współdzielonego, dzielisz to miejsce z innymi użytkownikami to adres IP jest również taki sam dla wielu userów. Jeśli jeden z nich zacznie wysyłać spam w dużych ilościach, a adres IP trafi na czarną listę usługodawców to pozostali użytkownicy tej maszyny również mogą odczuć tego skutki.

2. Ograniczona pojemność – każdy z pakietów hostingu współdzielonego charakteryzuje się określoną pojemnością. Zmiana pojemności, odbywa się na podstawie zmiany na wyższy pakiet, niestety czasami ten najwyższy również może nie wystarczyć.

3. Ograniczenia związane z CPU oraz RAM – w przypadku tych parametrów także są pewne ograniczenia. Na hostingu współdzielonym nie ma możliwości zwiększania CPU i RAM.

4. Limit jednoczesnych połączeń do bazy danych – jest on ustawiony na sztywno dla każdego pakietu hostingowego. 

Jak widzisz hosting współdzielony ma swoje wady oraz zalety. To czy jest dla Ciebie wystarczający zależy od wielu czynników. Przede wszystkim warto podreślić, że jest to idealne rozwiązanie dla osób posiadających prostą stronę firmową, mały sklepik stronę wizytówkę lub bloga. Będzie on wystarczający do tego typu działalności. Rozbudowa sklepu, czy też wszelkie promocje związane z nowym produktem, wymagają większych zasobów, aby obsłużyć wszystkich użytkowników i zapewnić im dostęp do strony. Nic tak nie zniechęca jak sytuacja, w której podczas dokonywania zakupów na stronie www przestaje ona działać. 

Co zrobić, kiedy hosting współdzielony już nie wystarczy?

Jeśli otrzymasz od swojego informatyka albo supportu firmy hostingowej informacje, że zasoby na serwerze współdzielonym są niewystarczające na potrzeby Twojej strony www to warto rozważyć inne rozwiązanie. Ciekawą i chętnie wybierana alternatywą jest hosting w chmurze, czyli Cloud Server.  

Sprawdź nasze pakiety Cloud Server od 136 zł / m-c – panel DirectAdmin i administracja w cenie

Co zyskujesz zamawiając Cloud Server w LH.pl?

  1. Zarządzanie – zarówno administracja, jak i monitoring Twojego serwera odbywa się 24/7. Masz możliwość skorzystania z bezpłatnej konfiguracji środowiska oraz migracji danych z opiekunem. Dostęp do serwera oraz wszelkich usług odbywa się za pomocą jednego z najpopularniejszych paneli zarządzania, czyli DirectAdmin. 
  2. Wydajność – wykorzystanie procesorów wysokiej jakości AMD EPYC/INTEL GLOD gwarantuje najwyższą wydajność. Dyski SSD i NVME przyspieszą działanie usługi. 
  3. Niezawodność – jako, że LH.pl posiada dwie niezależne lokalizacje danych w Polsce, zwiększa się bezpieczeństwo Twoich usług, a SLA wynosi 99,5%

Wybierając dodatkowo administracje serwerem, zapewnimy Ci profesjonalną administrację przez wykwalifikowanych i doświadczonych inżynierów.

Podsumowanie

Decydując się na skorzystanie z Cloud Server możesz spokojnie rozwijać swoją markę oraz sklep bez obaw, że hosting współdzielony nie będzie już wystarczający. Po zgłoszeniu do supportu masz możliwość zwiększenia zarówno pojemności, jak i CPU oraz RAM. Kolejnym atutem jest własny adres IP, którego nie będziesz dzielił z innymi użytkownikami. Wiedzą, co zrobić kiedy hosting współdzielony już nie wystarczy możesz spać spokojnie. Jeśli jednak chciałbyś się upewnić, czy Twoja strona może pozostać na hostingu współdzielonym, czy też wymaga migracji na Cloud Server skontaktuj się z nami. Nasz support dokona szerokiej analizy obecnie wykorzystanych zasobów. 

Przeczytaj także:

Artykuł odpowiedział na twoje pytanie? Udostępnij go dalej:
Obrazek domyślny
Karolina Wierzbińska
Zwolenniczka innowacyjnego podejścia do biznesu w sieci. Od kliku lat głównym zamiłowaniem jest SEO i Content Marketing. Nieustannie śledzi wszelkie nowinki technologiczne. Na co dzień entuzjastka zdrowego trybu życia i zwierząt.